علی لاریجانی پس از ثبت‌نام: با دولت فربه و مداخله‌گر در همه امور مردم ره به جایی نمی‌بریم | باید از روش‌های منسوخ فاصله بگیریم + ویدئو

علی لاریجانی پس از ثبت‌نام: با دولت فربه و مداخله‌گر در همه امور مردم ره به جایی نمی‌بریم | باید از روش‌های منسوخ فاصله بگیریم + ویدئو
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: زمانی برای از دست دادن نداریم؛ برای عبور از موانع باید از روش‌های منسوخ ارتفاع بگیریم.
کد خبر: ۲۲۴۷۸
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: زمانی برای از دست دادن نداریم؛ برای عبور از موانع باید از روش‌های منسوخ ارتفاع بگیریم.

علی لاریجانی بعد از حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور و انجام فرآیند ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: به ساحت نورانی امام بزرگوار ادای احترام میکنم و یاد شهدای گرانقدر اخیر رئیس جمهور سختکوش و متواضع و همراهان ایشان را گرامی میدارم و ضمن همدردی با مردم مظلوم و مقاوم رفح به سردار بزرگ مقاومت، شهید سلیمانی ادای احترام می‌نمایم.

وی با بیان اینکه مردم عزیز ایران امروز در شرایط معیشتی سخت هستند و انتظار دارند حکومت راه حل درستی برای مشکلات بیابد، گفت: این مشکلات حل شدنی است؟ آری با تکیه بر توانه ماخلی از تجارب بین الله نیز برخی کشور‌ها وضعی به مراتب بهتر از ما داشتند ولی توانستند آن را حل کنند باید او تجارب بین المللی، متناسب دیا - مختصات کشور بهره بگیریم. هدف اساسی این تغییرات عدالت اجتماعی و پیشرفت ملی در همه بخش‌های فرهنگی اجتماعی، سیاسی، علمی و سیاست خارجی است عدالت به این معنا که هر کس به حق خود برسد و پایه این حق حقوق فطری انسانهاست که باید دولت زمینه رشد آن را فراهم کند. زمانی برای از دست دادن نداریم؛ برای عبور از موانع باید از روش‌های منسوخ ارتفاع بگیریم.

لاریجانی ادامه داد:، اما الزامات تحقق این امر چیست؟ یک وحدت ملی جامعه‌ی ما به اندازه‌ی زیادی از اختلافات آسیب دیده است. در دولت مد نظر من، هر کاربلد و توانایی، با هر سلیقه‌ی، سیاسی به کار گرفته میشود. در دولت مد نظر من هر کاربلد و توانایی با هر سلیقه سیاسی به کار گرفته می‌شود و دولت باشگاه یک حزب و جناح نیست.باید از رو

وی خاطرنشان کرد: به جای نگاه تمرکزگرا و از بالا به پایین زمام امور مناطق ایران در اختیار نخبگان قرار می‌گیرد.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: دیپلماسی کشور باید پیشرفت ایران را مسئله‌ی اصلی تعاملات خود قرار دهد راهبرد ایران به عنوان قدرت مهم منطقه این است که کل منطقه امن و قدرتمند باشد.

لاریجانی تاکید کرد: امروز ایران عزیز با تمدن کهن نقش آفرین صحنه‌ی بین المللی است و همکاری خود را با قطب‌های جهانی صرفا بر اساس منافع ملی و امنیت ملی تعریف میکند در این میان حل مسئله‌ی تحریم‌ها برای گشایش اقتصادی جزو اولویت‌های دیپلماسی خواهد بود. بنیۀ دفاعی قوی برای نیرو‌های مسلح هم باتوجه به شرایط منطقه مدنظر است.

وی تصریح کرد: مبنای تعاملات چه در سطح منطقه و چه بین المللی به نحو غالب با تکیه بر مزیت‌های رقابتی بر محور توسعه‌ی اقتصادی خواهد بود و البته بنیه‌ی دفاعی قوی برای نیرو‌های مسلح با توجه به شرایط ایران نیز مد نظر است. تنها با روش علمی میتوان مشکلات را حل کرد نه با شعار و نظرات غیر تخصصی پیامبر ما فرمودند: هرگاه به کاری پرداختی آن را با دانش و خرد انجام دهد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما باید به ملت قوی و دولت زمینه ساز برسیم، گفت: در الگوی من دولت جایگزین ملت نمی‌شود ولی بستر متوازن برای مشارکت و رقابت مردم در همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند و آزادی در حوزه‌های مختلف برای این امر ضرورت دارد.

منبع: ایلنا

 

 

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون